The Port Lands Bridges

Événement passé
18h - 19h15 / mercredi 19 avril 2023Rediffusion via GoToStage

Événement hybride

Cette conférence est présentée en mode hybride. Vous avez le choix d’y assister en personne à l’ÉTS ou en virtuel.

Cocktail de réseautage

Assister à la conférence en personne à l’ÉTS vous permet de rencontrer les conférenciers et autres collègues dans le respect des mesures sanitaires.  Une coupe de vin sera offerte aux participants en présentiel dès 17h et après la conférence. Ce sera une excellente occasion de créer de nouvelles relations et de développer celles existantes dans un cadre décontracté et détendu.

Information générale

Cette conférence sera présentée en anglais. This conference will be presented in English.

Le contenu de la conférence (PowerPoint) ne peut pas être partagé avec les participants après la conférence.

Description de la conférence

The Port Lands Bridges are part of the Waterfront Toronto’s Port Lands Flood Protection program which aims to mitigate flood risk to approximately 290 hectares of urban land immediately east of Toronto’s downtown core. A re-naturalized Don River outlet will provide significant additional flow and storage capacity to the Don River and effectively form a new Island in place of the previous industrial lands. As part of the planned future development of the island, the Port Lands Bridges form a family of four (4) signature bridges that will provide pedestrian, vehicle, and transit connection to the mainland. Entuitive and EllisDon Civil are both engaged with Waterfront Toronto in the design and construction of the bridges, along with the greater Port Lands program. The Construction Manager at Risk contract model, coupled with the strong relationship between the EllisDon and Entuitive team, led to a unique and successful approach to project delivery, ever more relevant as the delivery landscape for major infrastructure projects shifts towards collaborative contract approaches.

Légal

Les conférenciers invités par «Ingénieurs en structure de Montréal» (ci-après ISM) sont entièrement responsables de leur présentation et de leur contenu.  Le contenu de la présentation n’engage que le conférencier. Les renseignements diffusés lors des conférences organisées par ISM sont fournis sans aucune garantie et les opinions présentées demeurent celles du conférencier et non pas celles de ISM . «Ingénieurs en structure de Montréal» ne peut être tenue responsable de quelque erreur, inexactitude ou omission reliée à l’information diffusée lors de ses conférences. Enfin, ISM ne peut être tenue responsable de la non-conformité dans la transcription des extraits de norme, loi ou règlement reproduits ou résumés. Ces extraits sont présents afin de faciliter les explications et n’ont pas valeur de loi. Toute interprétation de norme, loi ou règlements doit être effectuée à partir des publications officielles.

Conférenciers pour cet événement

Matt Van Dyck
Matt Van Dyck Senior Project ManagerEllisDon Civil Ltd.

Matt is a Senior Project Manager with EllisDon Civil's Design-Build group where he leads proposal development in the design-build and alternative procurement spaces. He was previously responsible for the construction of five bridges as part of the broader Port Lands Flood Protection Program. He began his career 10 years ago in EllisDon’s Construction Sciences and Engineering group where he worked on construction engineering and logistics problems for a wide variety of projects across all sectors. He then transitioning into project management as part of the EllisDon Civil team. Matt holds a Bachelors Degree in Civil Engineering from Queen’s University and is a licensed Professional Engineer.

Jonathan Werner
Jonathan Werner Bridge Design Lead and Project ManagerEntuitive

Jonathan is a Senior Associate at Entuitive with over 29 years of experience in the structural analysis and design of numerous bridges and other transportation structures; as well as contract administration, project management, bridge inspections, rehabilitation design and structural evaluations. He leads the bridge team for Entuitive. His work has also included inspection, deck rehabilitation, fatigue investigation and preliminary design of several long span/viaduct bridge structures. These structures include the Gordie Howe International Bridge; Port Mann/Highway 1 Bridge over the Fraser River in Vancouver; the Blue Water Bridges in Sarnia; the Sault Sainte Marie International Bridge and the Thousand Islands Bridges. Jonathan is the Engineer-of-Record for the Port Lands Bridges and has been leading the bridges from the design side throughout detailed design and construction.

0