Dynamic behavior of two cable-supported footbridges – The Dublink LinK (Ohio) and North Atwater footbridges (California)

Événement passé
18h - 19h15 / mercredi 19 octobre 2022Rediffusion via GoToStage

Événement hybride

Cette conférence est présentée en mode hybride. Vous avez le choix d’y assister en personne à l’ÉTS ou en virtuel.

Assister à la conférence en personne à l’ÉTS vous permet de rencontrer les conférenciers et autres collègues dans le respect des mesures sanitaires.  L’alternative d’assister à la conférence en mode virtuel est encore offerte.

Information générale

Cette conférence sera présentée en anglais. This conference will be presented in English.

Le contenu de la conférence (PowerPoint) ne peut pas être partagé avec les participants après la conférence.

Description de la conférence

The presentation will use two case studies of cable supported bridges to discuss the challenges associated with analysis for vibrations and the mitigation of both vertical and horizontal movements.

The Dublin Link is a signature pedestrian bridge across the Scioto River in Dublin, Ohio. The gracefully aesthetic, 230-m-long bridge follows an “S” curve alignment, with a steel superstructure that passes through the “eye” of the concrete pylon tower without any vertical support. The bridge deck is a steel box girder, with an asymmetric “V” form that changes shape as users cross while maintaining a 4.2-m clear deck width from end to end. The pylon has a total height of 53 m and measures a dramatic 33 m high from the walking surface to the top of the tower. A critical transportation link for pedestrians and bicyclists, the Dublin Link connects the site of the future Riverside Crossing Park on the east side of the river to Downtown Dublin’s commercial, residential and retail businesses on the west side.

The North Atwater pedestrian bridge is located over the Los Angeles River in Los Angeles, California. The 99-m-long structure features a 38-m-high mast and steel suspension cables. A symbol of achievement for the Los Angeles River Revitalization Plan, the signature bridge connects the rapidly growing Atwater Village on the east bank to the Los Angeles River Bike Path on the west bank and provides access to the extensive Griffith Park trail network. To accommodate pedestrians, cyclists, and equestrians, the bridge deck is divided into two separate 3.6-m-wide pathways. The pedestrian/bicycle path uses a hardwood deck and stainless-steel mesh railings, while the equestrian side is topped with horse-friendly rubber paves and a less transparent wooden picket railing system. TYLin designed a system of tuned mass dampers to reduce the magnitude of vibrations during severe equestrian loading to an acceptable range and prevent vibrations from continuing after horses pass off the bridge.

Légal

Les conférenciers invités par «Ingénieurs en structure de Montréal» (ci-après ISM) sont entièrement responsables de leur présentation et de leur contenu.  Le contenu de la présentation n’engage que le conférencier. Les renseignements diffusés lors des conférences organisées par ISM sont fournis sans aucune garantie et les opinions présentées demeurent celles du conférencier et non pas celles de ISM . «Ingénieurs en structure de Montréal» ne peut être tenue responsable de quelque erreur, inexactitude ou omission reliée à l’information diffusée lors de ses conférences. Enfin, ISM ne peut être tenue responsable de la non-conformité dans la transcription des extraits de norme, loi ou règlement reproduits ou résumés. Ces extraits sont présents afin de faciliter les explications et n’ont pas valeur de loi. Toute interprétation de norme, loi ou règlements doit être effectuée à partir des publications officielles.

Conférencier pour cet événement

Dan Fitzwilliam, P.E.
Dan Fitzwilliam, P.E. Bridge Sector ManagerTYLin

Dan Fitzwilliam is a bridges engineer with TYLin International in San Diego, California. He has over 25 years of experience in the design of complex bridges. At TYLin, he has developed a specialty group with an emphasis in the design of unique pedestrian bridges.

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